dimecres, 1 d’abril del 2009

DEBAT

Què m'ha aportat el debat

El debat m’ha ajudat a relacionar els conceptes més teòrics de l’assignatura amb una visió més pràctica. Tot i no treballar en l’àmbit de l’educació formal sé la situació intercultural que està vivint l’escola, i amb el debat he vist que queda molt camí per fer…tant dins com fora de l’escola.
Ha estat un debat enriquidor, tot i que moltes de les idees, opinions coincidien, sempre aprens o veus aspectes que potser abans no hi havies parat atenció.

La importància del cas plantejat

El debat s’obria amb 2 qüestions: la primera sobre la selecció dels continguts a on s’ha debatut sobre quins havien de ser els criteris per seleccionar-los, sobre els diferents models educatius, la perspectiva etnocèntrica del professor, una bona organització i gestió del currículum, sobre la importància o no dels llibres de text,… i la segona sobre el principi d’autoritat, les opinions de si aquest queda afectat degut a l’acceptació del professor de les indicacions dels seus alumnes tots hem coincidit bastant en que no. S’ha ampliat el tema debatent sobre els diferents models de cultura docent, dels estils educatius i rols dels professors, també s’ha diferenciat el principi d’autoritat d’autoritarisme, entre altres temes d’igual importància.
Tots aquests temes et fan veure la gran heterogeneïtat que hi ha a les aules i la importància de treballar per una educació intercultural.

Les aportacions dels companys

La majoria de les intervencions dels companys han estat molt encertades i interessants. Molts d’ells, gràcies a la seva experiència dins del món educatiu, m’han ajudat a entendre la realitat de les aules i de l’escola en general.

Les dificultats del debat

El debat ha estat ben organitzat a través de les dues carpetes.
Degut al gran nombre d’ intervencions que s’han fet sovint es feia difícil no tornar a dir el que ja s’havia dit, repetint així, moltes idees i conceptes.
Valoro positivament el fet de citar la documentació de suport emprada ja que m’ha ajudat a trobar informació interessant per l’assignatura i pel debat.

Un fragment tan curt d’una pel·lícula, com s'ha pogut veure, dóna molt de si…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada